Iστορία 历史

Το Δωματίου στέκοντας στο Χιόνι (立雪亭)

Το Δωματίου στέκοντας στο Χιόνι (立雪亭 - Lì Xuě Tíng - Λι Σούε Τινγκ) ή, αλλιώς, Δωματίου του Τα Μο (达摩庭 - Dá Mó Tíng - Τα Μο Τινγκ) ή, αλλιώς, Δωμάτιο του Πρώτου Προγόνου (初祖殿 - Chū Zǔ Diàn) βρίσκεται σε ένα λόφο του Γου Ρου Φανγκ (五乳峰 - Wǔ Rǔ Fēng - Η αιχμή των πέντε στηθών). Είναι ένα μικρό αρχιτεκτονικό συγκρότημα, το οποίο δημιουργήθηκε στη δυναστεία των Σονγκ (宋 - Sòng, 960 - 1279), στη μνήμη του Τα Μο (達摩 - Dá Mó) και του σημείου όπου έκανε διαλογισμό για εννέα χρόνια.

Μία επιγραφή του 1605 αναφέρει:

«Αυτό το κτίριο  σηματοδοτεί το μέρος όπου ο βουδιστής άγιος διαλογίστηκε απέναντι στον τοίχο».

Στην διαδρομή από τον Ναό Σαολίν μέχρι το Δωμάτιο του Τα Μο υπάρχει ένα πέτρινο μονοπάτι μήκους 170 μ., πλακοστρομένο από έναν μοναχό ηλικίας περίπου 80 ετών, με το όνομα Σινγκ Σα (Xing Xa). Ο ίδιος άνοιξε ένα έστρωσε κι ένα μονοπάτι 190 μ. από το την Αίθουσα του Τα Μο προς το Σπήλαιο του Τα Μο.

Το Αίθουσα του Τα Μο περιβάλλεται από πεδινά μέρη στις τρεις πλευρές και από τον λόφο Γου Γόου Φανγκ στο πίσω του μέρος. Σήμερα φιλοξενέι περισσότερες από σαράντα επιγραφές. Σύμφωνα με την αρχαία κινεζική αρχιτεκτονική ανήκει σε ένα στιλ που ονομάζεται «εννέα κορυφών». Η βάση του είναι σχεδόν τετράγωνη. Έχει δώδεκα σκαλιστές κολώνες. Μέσα υπάρχουν τέσσερις επιπλέον κολώνες σκαλισμένες με τα πορτρέτα των Ουράνιων Βασιλέων (天王 - Tiān Wáng - Τιέν Γουάνγκ). Ανάμεσα τους βρίσκεται ένα σκαλιστό πέτρινο βάθρο. Μέσα στο ξύλινο ιερό που φιλοξενείται στο βάθρο, βρίσκεται ένα άγαλμα του Τα Μο.

Οι κολώνες που στηρίζουν τα αετώματα είναι οκταγωνικές, όπου τρεις από τις εσωτερικές πλευρές και τρείς από τις εξωτερικές είναι ορατές και όλες ακολουθούν ένα ενιαίο σχέδιο. Οι κολώνες που βρίσκονται στις δύο πλευρές της μπροστινής πόρτας είναι λαξευμένες με χορευτές και τραγουδιστές και με άνθη ροδιάς που τυλίγονται γύρω από κλαδιά. Αυτό το μοτίβο ανήκει στα ιερά βουδιστικά σχέδια. Οι μπροστινές πλευρές και των δύο πυλώνων είναι λαξευμένες με ολοζώντανες φιγούρες θεών που χορεύουν παίζοντας μουσικά όργανα.

Στις θεμέλιες πέτρες των ανατολικών, δυτικών και βόρειων τοίχων, τόσο εντός όσο και εκτός της αίθουσας, βρίσκονται σκαλισμένες φιγούρες ανθρώπων, ζώων, θεών και δαιμόνων και πολύτιμα βουνά εξαιρετικής ομορφιάς. Οι περισσότερες από τις φιγούρες ζώων είναι έξω από την αίθουσα, ενώ οι εικόνες με ανθρώπινες μορφές βρίσκονται κυρίως στους εσωτερικούς τοίχους.

Στα βόρεια της Αίθουσας του Τα Μο υπάρχουν δύο μικρά, τετραγωνικά  κτίρια. Λέγεται ότι αυτό που βρίσκεται δυτικά είναι το μέρος όπου ο Τα Μο διαλογιζόταν βλέποντας τον τοίχο και ότι το ανατολικό κτίριο είναι αυτό που στεγάζει τις εικόνες των σεβαστών γονέων του.

Πάνω από σαράντα αρχαίες επιγραφές και έγγραφα φυλάσσονται στο Δωμάτιο του Τα Μο όπως: η Ευλογία για Ταμό, πίνακας με την εικόνα της θεότητας  Γκουάν Γιν (观音 - Guān Yīn), επιγραφή χαραγμένη με βουδιστικές γραφές στα σανσκριτικά, μια εικόνα του Ταμό και ένας πίνακας με τον 6ο πατριάρχη Χούι Νενγκ (慧能 - Huì Néng, 638 - 713 μ.Χ.) να φυτεύει ένα κυπαρίσσι.

Το Δωμάτιο του Ταμο κατοικείται τώρα από μοναχές του Σαολίν.

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Ο Ναός Σαολίν (少林寺)