Τέχνη 武

Έξι Αρμονίες του Αγκώνα (六合肘 - Liù Hé Zhǒu)

Η φόρμαΈξι Αρμονίες του Αγκώνα (六合肘 - Liù Hé Zhǒu - Λιο Χούα Τζόου)είναι μια δυναμική φόρμα με πολλές και απλές πρακτικές εφαρμογές άμυνας και επίθεσης που χρησιμοποιούν τους αγκώνες και τα γόνατα για χτύπημα και μπλοκάρισμα των επιθέσεων. Το κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης φόρμας είναι η έντονη χρήση των αγκώνων και των γονάτων, κάτι που θυμίζει έντονα το δημοφιλές και ευρέως γνωστό ταϊλανδέζικο στιλ πυγμαχίας Μουάι Τάι (λατ. Muay Thai). Λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι αγκώνες και τα γόνατα είναι πολύ δυνατές αρθρώσεις σε όλους τους ανθρώπους ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν σωματική δύναμη και δεν είναι αρκετά γυμνασμένοι παραμένει ένα πλεονέκτημα όλων για να μπορέσουν να αμυνθούν αποτελεσματικά. Πρόκειται για μια αρχαία φόρμα των πολεμικών τεχνών Σαολίν.

Η πρακτική και η χρήση της μεθόδου Έξι Αρμονίες του Αγκώνα είναι η σχέση μεταξύ σώματος και χρήσης. Δεν συνιστάται να λυγίζει ο ασκούμενος σκόπιμα τον αγκώνα όταν εκτελεί τις ασκήσεις. Η άρθρωση του αγκώνα, όπως και η άρθρωση του γόνατος, πρέπει να είναι στρογγυλή. Μόνο όταν είναι στρογγυλή μπορεί να γυρίσει. Η δύναμη είναι κυκλική και όταν φτάσει στην άρθρωση του αγκώνα, γίνεται σφριγηλή και ακτινοβολεί με την κίνηση. Η δύναμη μέσω του αγκώνα απελευθερώνεται προς όλες τις κατευθύνσεις κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της φόρμας.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της φόρμας Έξι Αρμονίες του Αγκώνα περιλαμβάνουν το άνοιγμα και το κλείσιμο, την αιώρηση και τη βύθιση, την αναπνοή σε κατάσταση κενού και ακινησίας. Ολόκληρο το σώμα πρέπει είναι χαλαρό και έτσι το κενό είναι πλήρες. Η συγκεκριμένη πρακτική χωρίζεται σε τέσσερα στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι να χαλαρώσει ο ασκούμενος τα πόδια και τις αρθρώσεις των γονάτων. Μετά να χαλαρώσει τη μέση και τους γοφούς, ύστερα τους ώμους και την πλάτη και το τέταρτο στάδιο περιλαμβάνει την χαλάρωση των αγκώνων, καρπών και χεριών.

«Η φόρμα Έξι Αρμονίες του Αγκώνα έχει ισχυρή πρακτική αξία είτε χρησιμοποιείται για τη διατήρηση της υγείας είτε για μάχη. Η κίνηση κάθε μορφής της φόρμας αποτελεί μία κίνηση του συνόλου. Το σώμα είναι σαν ένα φίδι και τα πόδια σαν ένα τρυπάνι.»

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Άοπλες Φόρμες