Τέχνη 武

Ασπίδα, Σώμα και Γροθιά (庇身捶 - Bì Shēn Chuí)

Ασπίδα, Σώμα και Γροθιά (庇身捶 - Bì Shēn Chuí - Πι Σαν Τσουέι)

  1. O αριστερός και ο δεξιός αγκώνας μαζεύονται. H άκρη του αγκώνα εκτείνεται / απλώνεται προς τα έξω, σημαδεύοντας δυτικά.
  2. Κοιτάχτε κάτω και συγκεντρώστε την προσοχή στα δάκτυλα του δεξιού ποδιού.
  3. Συγκεντρώστε την ενέργεια στην κορυφή του κεφαλιού ώστε να βυθιστεί μέχρι τον κόκκυγα.
  4. Γείρετε τον κορμό ανατολικά και περιστρέψτε τη μέση δυτικά. Υποκλιθείτε προς τα μπρος έτσι ώστε το κεφάλι να είναι ανάμεσα στα δύο χέρια και ευθυγραμμισμένο σε μια ευθεία γραμμή με τους ώμους. Περιττό να λεχθεί ότι οι  ώμοι και τα χέρια πρέπει να είναι χαλαρά  και βυθισμένα κάτω. Δεν σηκώνετε τους ώμους, καθώς αυτό θα έκανε την περιοχή της καρδιάς κούφια και ευκίνητη.
  5. Δύση.
  6. Ανατολή.
  7. Και τα δύο χέρια είναι ευθυγραμμισμένα με το πρόσωπο για να συγκεντρώσουν το πνεύμα και την δύναμη σε μια κίνηση.
  8. Μαζεύετε το στήθος για να δημιουργήσετε σχέση με την δύναμη και  των δύο αγκώνων.
  9. Καθώς ρίχνετε γροθιά, το δεξί χέρι είναι σε ευθεία γραμμή ενώ το αριστερό χέρι πιέζει στη δεξιά πλευρά στη μέση.

 Η φόρμα εκτελείται κοιτώντας βόρεια. Συνεπώς, βόρεια είναι η κύρια κατεύθυνση από την αρχή ως το τέλος. Το άτομο που απεικονίζεται στην εικόνα επίσης, κοιτάζει προς τα βόρεια.Αυτή η ρουτίνα είναι αρκετά δύσκολο να εκτελεστεί καθώς ο ώμος περνάει 20 εκατοστά πάνω από το γόνατο. Παρότι γέρνει προς τα δεξιά, ο δεξιός ώμος πρέπει να είναι αρκετά στητός για να ακουμπήσει ανατολικά και πάνω από το γόνατο σε ένα μεγάλο ημικύκλιο. Όταν περάσει πάνω από το δεξί γόνατο, πιέζει το πάνω μέρος του κορμού προς τα κάτω σε μια καθηλωτική κίνηση, το μέτωπο κοιτάζει πλάγια προς τα κάτω. Έπειτα ακουμπάει το αριστερό χέρι πάνω στο αριστερό γόνατο, μετακινεί το χέρι πίσω σε ένα μεγάλο κύκλο μέχρι να στρίψει στη μέση από τα αριστερά.

Αυτή η κίνηση απαιτεί και τα δύο χέρια να κινούνται συγχρονισμένα: όταν το δεξί χέρι κινείται μπροστά, το αριστερό χέρι κινείται πίσω· όταν το αριστερό χέρι είναι πάνω, το δεξί χέρι είναι κάτω και αντιστρόφως, έτσι ώστε να διατηρεί το σώμα σε ισορροπία ενδιάμεσα.

Το πάνω μέρος γέρνει κάτω για να φέρει το Επιστήθιο Τσι (宗氣 - Zōng Qì - Ζονγκ Τσι) και την μέγιστη δύναμηΤζιν (勁 Jìng)κάτω. Δεν γέρνει υπερβολικά γιατί η σύνδεση μεταξύ του άνω σώματος, της βουβωνικής χώρας και της μέσης θα χαθεί. Σκάβει τα δύο πόδια σθεναρά στο έδαφος – όσο πιο δυνατά οι φτέρνες πατούν τόσο το καλύτερο. Ο δεξιός ώμος κινείται σαν να θέλει να ακουμπήσει το έδαφος. Η απόσταση ανάμεσα στο πρόσωπο και το γόνατο είναι περίπου 20 εκατοστά. Αν ο εχθρός προσπαθεί να πιέσει το κεφάλι του προς τα κάτω, τοποθετεί το δεξί πόδι ανάμεσα στα πόδια του αντιπάλου αν είναι δυνατό, έτσι ώστε το σώμα να σχηματίσει μια κάθετη γραμμή στο σώμα του. Σημαδεύει με τον δεξί ώμο στην κοιλιά χαμηλά και σηκώνει ψηλά τον εχθρό ξαφνικά από χαμηλά σαν άγκιστρο, έπειτα τον πετάει καθώς εκπνέει. Ασκεί τη δύναμή του μέσω του ώμου. Η ενέργεια της τεχνικής αυτής απαιτεί όλο το σώμα να δουλεύει σαν μια ενοποιημένη μονάδα.

Η συγκεκριμένη φόρμα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να αμυνθεί εναντία σε επιθέσεις από πίσω. Αν ένας εχθρός τού επιτεθεί από τα ανατολικά πλησιάζοντας από πίσω, υποχωρεί ελαφρώς προς τα πίσω για να γυρίσει τον δεξί ώμο στη μέθοδο της «συσσωρευμένης δύναμης», βάζοντας δύναμη στη άκρη του αγκώνα του αριστερού χεριού και απελευθερώνοντάς την προς τα έξω στην περιοχή χαμηλά της κοιλιάς του εχθρού. Η μεγέθυνση αυτής της έκρηξης επιτυγχάνεται με το να χωρίσει το σώμα∙ το δεξί χέρι κουνιέται ξαφνικά στο ύψος του μετώπου για να ευθυγραμμιστεί με το αριστερό χέρι και τα δάχτυλα του αριστερού ποδιού. Η ρουτίνα αυτή παρέχει αποτελεσματική άμυνα ενάντια σε ταυτόχρονες επιθέσεις από πολλούς εχθρούς.

 Αυτή η ρουτίνα σημαίνει ότι το άνω και κάτω σώμα αποχωρίζονται, μια αντίληψη που πηγάζει από το τρίγραμμο Λι (☲, 离 - Lí) που είναι για τη Φωτιά (火 - Huǒ - Χουό), σύμβολο της λάμψης και της ανατολής. Το Τρίγραμμα Λι είναι δυνατό εξωτερικά αλλά άδειο εσωτερικά, δηλώνοντας ότι και τα τέσσερα μέλη είναι δυνατά αλλά το μυαλό και η καρδιά είναι άδεια. Αυτή η κενότητα φωτίζει ολόκληρο το νόημα της ρουτίνας.

Διάγραμμα της στάσης Bì Shēn Chuí
Διάγραμμα της στάσης Bì Shēn Chuí
Χαμηλό πέρασμα κοντά στο γόνατο
Χαμηλό πέρασμα κοντά στο γόνατο
... «από ακινησία σε κίνηση» και «από κίνηση σε ακινησία»...Αυτός ο κύκλος επαναλαμβάνεται ακατάπαυστα, συνεπώς τίποτα δεν χρειάζεται να προστεθεί. Έτσι, «κίνηση-ακινησία» και «άνοιγμα-κλείσιμο» εναλλάσσονται επανειλημμένως σε μια ασταμάτητη ενέργεια για πυγμαχική αριστοτεχνία. Η δύναμη που αποκτιέται χωρίς συνειδητή προσπάθεια δεν είναι αληθινή δύναμη και μπορεί εύκολα να χαθεί. Επομένως, η ικανότητα το να κατατροπώσει ολοκληρωτικά τους εχθρούς εξαρτάται απόλυτα από την ποιότητα της συνειδητής εξάσκησης.

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Τσεν Τάι Τσι - Ρουτίνες