Τέχνη 武

Αλυσιδωτή Γροθιά (連環拳 - Lián Huán Quán)

Η φόρμαΑλυσιδωτή Γροθιά (連環拳 - Lián Huán Quán - Λιέν Χουάν Τσουάν)είναι μια σύντομη φόρμα που δημιουργήθηκε από τους μάχιμους μοναχούς του ναού Σαολίν την περίοδο της δυναστείας των Τσινγκ (清 - Qīng, 1644 - 1911 μ.Χ.). Έχοντας απορροφήσει την ουσία των μαχητικών τεχνικών επίθεσης και άμυνας σημαντικών φορμών, όπως οι φόρμες «Δεκαοκτώ Χέρια του Διαφωτισμένου» (罗汉十八手 - Luóhàn Shí Bā Shǒu - Λουόχαν Σι Πα Σόου), η«Γροθιά Ανάμεσα από τα Χέρια»(通背拳 - Tōng Bèi Quán - Τονγκ Πέι Τσουάν) και η«Μικρή Γροθιά του Άνθους Δαμασκηνιάς»(小梅花拳 -  Xiǎo Méi Huā Quán - Σιάο Μέι Χουά Τσουάν) και σε συνδυασμό με την προσωπική πρακτική τους εμπειρία, οι μοναχοί αυτοί δημιούργησαν μια σύντομη αλληλουχία είκοσι δύο κινήσεων.

Αποτελεί πρωταρχική, θεμελιώδης φόρμα στο Σαολίν Κουνγκ Φου και είναι η πρώτη βασική φόρμα που διδάσκεται ένας αρχάριος. Ο ρυθμός της είναι εξαιρετικός, οι τεχνικές πιο απότομες και συνεχείς, η επίθεση και η άμυνα πιο άγριες και δυνατές. Όλη η ρουτίνα είναι ομαλή, ευέλικτη, ελαφριά στην κίνηση, ελεύθερη στην προώθηση και την υποχώρηση και το στiλ πυγμαχίας θεωρείται μεταβλητό. Υπάρχει σταθερότητα στην απαλότητα και απαλότητα στην ακαμψία.

Αλληλουχία κινήσεων:

  1. Θέση ετοιμότητας.
  2. Κίνηση έναρξης.
  3. Μπλοκάρισμα αριστερά και χτύπημα στην καρδιά.
  4. Μπροστινή κλωτσιά και γροθιά.
  5. Γροθιά σε στάση αλόγου.
  6. Χτύπημα με τα χέρια με το πέλμα να χτυπάει το έδαφος.
  7. Άμυνα του κεφαλιού και γροθιά σε στάση αλόγου.
  8. Σπρώξε την δεξιά παλάμη σε στάση τόξου.
  9. Σπρώξε την αριστερή παλάμη σε στάση τόξου.
  10. Χέρι γάντζος σε χαμηλή στάση φτερού.
  11. Παλάμη με χέρι γάντζο στον γλουτό σε στάση τόξου.
  12. Χτύπημα στο πόδι.
  13. Απόφυγε και σπρώξε τις παλάμες σε στάση τόξου.
  14. Στάσου στο ένα πόδι σαν κόκορας.
  15. Κάνε ένα βήμα μπροστά και ψάξε για το λουλούδι.
  16. Άνοιξε δύο πόρτες.
  17. Γροθιές σε στάση τόξου.
  18. Χτύπησε τα χέρια και μετά το πόδι.
  19. Αγκώνας σε μπροστινή προβολή. 
  20. Γύρνα το σώμα και χτύπα απότομα με την παλάμη προς τα κάτω.
  21. Αποφυγή και γροθιές σε στάση στη μύτη των ποδιών.
  22. Το τέλος.

 

«Ο θεός χτυπάει με την αλυσίδα, με μια ανάσα φοβερίζει το φάντασμα.»

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Άοπλες Φόρμες