Τέχνη 武

Η Γροθιά του Δράκου (龙拳 - Lóng Quán)

Η φόρμα ηΓροθιά του Δράκου (龙拳 - Lóng Quán - Λονγκ Τσουάν)αποτελεί ένα είδος εικονογραφικής πυγμαχίας στην παραδοσιακή πυγμαχία Σαολίν. Ανήκει σε μία από τις πέντε φόρμες μίμησης των ζώων (δράκου, τίγρης, λεοπάρδαλης, φιδιού και γερανού) που παραδόθηκε από τον ναό Σαολίν. Σύμφωνα με τον μύθο, δημιουργήθηκε από τον δάσκαλο Τσιό Γιουέ (秋月 - Qiū Υuè), έναν μοναχό από τον ναό Σαολίν κατά τη διάρκεια των δυναστειών των Τζιν (金 - Jīn, 1115 - 1234 μ.Χ) και Γιουάν (元 - Yuán, 1279 - 1368 μ.Χ.).

Ο ασκούμενος εκτελώντας τη φόρμα η Γροθιά του Δράκου μπορεί να γίνει ευέλικτος και μεταβλητός όπως ο δράκος. Μπορεί να πλησιάσει αλλά και να απομακρυνθεί γρήγορα από τον αντίπαλο. Μπορεί να γίνει αόρατος σε μια στίγμη και ξαφνικά να εμφανιστεί και να δώσει το τελικό χτύπημα στον αντίπαλο. Από το έτος 2017 υπάρχουν τρεις τρόποι παρουσίασης της συγκεκριμένης φόρμας από τον ναό Σαολίν και τις γύρω περιοχές από το βουνό Σονγκ (嵩山 - Sōng Shān - Σονγκ Σαν). Μεταξύ αυτών, ο πρώτος τρόπος διατηρεί τα αρχικά χαρακτηριστικά της φόρμας, εστιάζοντας στο πνεύμα εξάσκησης όπου η άσκηση πρέπει να συνδυάζεται με ρύθμιση της αναπνοής του ασκούμενου. Οι άλλοι δύο τρόποι είναι για τις επόμενες γενιές. Η φόρμα η Γροθιά του Δράκου αν και δεν εστιάζει πλέον στο εκπαιδευτικό πνεύμα, αντικατοπτρίζει τα χαρακτηριστικά της πυγμαχίας Σαολίν. Θεωρείται μία απλή και ταυτόχρονα δυνατή φόρμα. Γρήγορη και ισχυρή, η λογική στην επίθεση και την άμυνα επικεντρώνεται όπως στην πραγματική μάχη.

Αλληλουχία κινήσεων:

  1. Θέση ετοιμότητας.
  2. Κρατώντας το φεγγάρι με τα δύο χέρια.
  3. Κόβοντας οριζόντια με την παλάμη με μπροστινή προβολή.
  4. Απόκρουση με τη γροθιά από κενή θέση.
  5. Ορμώντας με τη γροθιά από μπροστινή προβολή.
  6. Απόκρουση μπροστά από τον ώμο και οριζόντιο κόψιμο με την παλάμη.
  7. Ορμώντας με τη γροθιά κάνοντας μπροστινό βήμα.
  8. Χαμηλό χτύπημα με τη γροθιά από κενή θέση.
  9. Ορμώντας με τη γροθιά κάνοντας μπροστινό βήμα.
  10. Πιέζοντας με τον αγκώνα από θέση αλόγου.
  11. Ορμώντας με τη γροθιά κάνοντας μπροστινό βήμα.
  12. Ορμώντας με τη γροθιά από θέση αλόγου.
  13. Οριζόντιο χτύπημα σε θέση αλόγου.
  14. Απόκρουση και σπρώξιμο με τις παλάμες σε στάση αγγίγματος πλάτης.
  15. Χτύπημα με την παλάμη σε μπροστινή προβολή.
  16. Χτύπημα με την παλάμη σε μπροστινή προβολή.
  17. Ο ήρωας κάθεται σε στάση αλόγου.
  18. Χτυπώντας χαμηλά με τη γροθιά από κενή θέση.
  19. Χτύπημα με την παλάμη σε μπροστινή προβολή.
  20. Χτύπημα με την παλάμη σε μπροστινή προβολή.
  21. Ο ήρωας κάθεται σε στάση αλόγου.
  22. Το γεράκι στρίβει το σώμα του.
  23. Χτυπώντας το αυτί με τη γροθιά.
  24. Οριζόντιο κόψιμο με την παλάμη με μπροστινή προβολή.
  25. Μπροστινή στροφή σε μπροστινή προβολή.
  26. Δεξιά στροφή σε μπροστινή προβολή.
  27. Πιέζοντας με τις παλάμες σε θέση αλόγου.
  28. Πιέζοντας με τις παλάμες σε θέση αλόγου.
  29. Προστατεύοντας το γόνατο - Στροφή δεξιά.
  30. Χαμηλό χτύπημα με τη γροθιά από κενή θέση.
  31. Μπροστινή προβολή - Χτύπημα στην αριστερή πλευρά με τη δεξιά γροθιά.
  32. Μπροστινή προβολή - Χτύπημα στην δεξιά πλευρά με την αριστερή γροθιά.
  33. Ροκ (μυθικό πτηνό) τεντώνει τα φτερά.
  34. Μπροστινή προβολή - Χτύπημα στην αριστερή πλευρά με τη δεξιά γροθιά.
  35. Μπροστινή προβολή - Χτύπημα στην δεξιά πλευρά με την αριστερή γροθιά.
  36. Προστατεύοντας το γόνατο - Στροφή δεξιά.
  37. Προστατεύοντας το γόνατο - Στροφή αριστερά.
  38. Κλείσιμο.
«Ο Άρχατ ή Διαφωτισμένος (罗汉 - Luóhàn - Λουόχαν) καβάλησε το πείσμα στους γοφούς του και το κράτησε κάτω από τις παλάμες του. Με το πάνω βήμα σήκωσε τη γροθιά στο πηγούνι και η βόλτα ήταν σαν βέλος. Καθισμένος σε ένα άλογο, κουνώντας τους καρπούς και τις γροθιές του, άπλωσε τα χέρια του για να κουβαλήσει το βουνό. Κούνησε τα πόδια με τρεις κινήσεις και χτύπησε την κοιλιά του εχθρού δύο φορές. Γύρισε και έκοψε τις παλάμες και τα πόδια του εχθρού. Το δεξί πόδι πέταξε προς τα πάνω και κλώτσησε, και το αριστερό πόδι πέταξε πάλι σφιχτά. Οι δύο δράκοι βυθίστηκαν στη θάλασσα. Ο Άρχατ με τη γροθιά του έκανε κύκλο, επέστρεψε και συνέχισε να τη χρησιμοποιεί, όσο δυνατός κι αν είναι ο εχθρός, είναι επικίνδυνος. Ο στρατός με τις μυθικές δυνάμεις έφυγε από το στρατόπεδο και στάθηκε στο σωρό για να υποδεχτεί τον εχθρό. Ανοίγοντας το μονό μαστίγιο και ορμώντας πέρα ​​δώθε, έκοψε τον εχθρό με τη μια παλάμη. Ενώ αγκάλιαζε και χτυπούσε την τριπλή αλυσίδα, οι κλωτσιές και οι γροθιές χτυπούσαν στο στήθος».

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Φόρμες Μίμησης Ζώων