Τέχνη 武

Γροθιά Μικρός Χείμαρρος (小洪拳 - Xiǎo Hóng Quán)

Η φόρμα η Γροθιά Μικρός Χείμαρρος (小洪拳 - Xiǎo Hóng Quán - Σιάο Χονγκ Τσουάν) είναι μια από τις παραδοσιακές κινεζικές πολεμικές τέχνες και αποτελεί βασική πυγμαχική ρουτίνα των Σαολίν. Είναι υποχρεωτική για οποιονδήποτε ξεκινάει να ασχολείται με το Σαολίν Κουνγκ Φου. Λέγεται ότι είναι η «μητέρα της φόρμας Γροθιά των 18 Τεχνικών (十八拳 - Shíbā Quán - Σίπα Τσουάν)».

Τα πρώιμα χρόνια της βόρειας δυναστείας των Σονγκ (宋 - Sòng, 960 - 1127 μ.Χ.) δημιουργήθηκε στον ναό Σαολίν η φόρμα Γροθιά Μικρός Χείμαρρος. Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του αυτοκράτορα Κάνγκσι (康熙 - Kāngxī) στη δυναστεία των Τσινγκ (清 - Qīng, 1644 - 1911 μ.Χ.), ο παππούς του Τζόου Χούα (周和 - Zhōu Hé), που ήταν ένας ντόπιος από την επαρχία Σάντονγκ (山东 - Shāndōng), έγινε μοναχός στον ναό Σαολίν. Έμαθε τη συγκεκριμένη φόρμα και αργότερα την σύστησε στους ανθρώπους και έτσι μερικές από τις κινήσεις απλοποιήθηκαν.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου του αυτοκράτορα Τζιάτσινγκ (嘉庆 - Jiāqìng) της δυναστείας των Τσινγκ, ο Τζόου Χούα μετέδωσε όλη τη γνώση της συγκεκριμένης φόρμας στους γιους του Τζόου Τζαν Τονγκ (周振东 - Zhōu Ζhèn Dōng) και Τζόου Τζαν Πανγκ (周振邦 - Zhōu Ζhèn Βāng). Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του αυτοκράτορα Τόνγκτζι (同治 - Tóngzhì) στη δυναστεία των Τσιγνκ, οι Τζόου Τζαν Τονγκ και Τζόου Τζαν Πανγκ μεταβίβασαν την φόρμα στον Γουάνγκ Γουέν Γιουί (汪文玉 - Wāng Wén Yù). Κατά τη διάρκεια της Δημοκρατίας της Κίνας, ο Γουάνγκ Γουέν Γιουί μεταβίβασε τη φόρμα στους Χουά Λονγκ (化龙 - Huà Lóng) και Γκάο Τζούο Τζουίν (高灼俊 - Gāo Zhuó Jùn). Μετά την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, ο Σι Γιόνγκ Σιν (释永信 - Shì Yǒng Xìn, 1965 - ), ο ηγούμενος του ναού Σαολίν, δίδαξε ότι υπήρχαν 48 στιλ της φόρμας και άλλα 31 στιλ της που πέρασαν από το λαό.

Η φόρμα Γροθιά Μικρός Χείμαρρος περιλαμβάνει κατά βάση όλες τις θεμελιώδεις στάσεις βημάτων, όπως είναι η στάση αλόγου (馬步 - mǎ bù - μα που), η στάση τόξου (弓步 - gōng bù - κουνγκ που), η στάση «καρφί» (钉步 - dīng bù - τινγκ που). Οι τεχνικές των χεριών περιλαμβάνουν: χτύπημα με παλάμη, γροθιές, τεχνική των 5 λουλουδιών, σπρωξίματα, κοπές χεριών, σταματήματα / μπλοκ, αρπαγές. Οι τεχνικές των ποδιών περιλαμβάνουν λακτίσματα, άλματα και πατήματα.

Το βλέμμα είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τα χέρια, τα πόδια και το υπόλοιπο σώμα. Η φόρμα αποτελεί ουσιαστικά έναν μεθοδικό συνδυασμό τεχνικών άμυνας και επίθεσης, είναι ανάλαφρη και με γοργό ρυθμό. Η τεχνική έχει δύναμη και παρά την απλότητά της, είναι χειμαρρώδης. Η φόρμα αυτή, ενσωματώνοντας ρεαλιστικές κινήσεις άμυνας και επίθεσης, από την αρχή ως το τέλος κινούμενη σε μια γραμμή, αναδεικνύει όλα τα χαρακτηριστικά της πυγμαχίας Σαολίν. 

Αλληλουχία κινήσεων:

  1. Στάση προετοιμασίας.
  2. Κρατώντας στα χέρια το κινεζικό σέλερι / μαϊντανό.
  3. Το λευκό σύννεφο καλύπτει την κορυφή του κεφαλιού.
  4. Κάνε βήμα και σπρώξε με την παλάμη.
  5. Αγκάλιασε τα χέρια τυλίγοντας το σώμα.
  6. Κάνε βήμα σπρώχνοντας με την παλάμη.
  7. Άλλαξε πλευρά τραβώντας (με) τα χέρια.
  8. Κάνε βήμα σπρώχνοντας με την παλάμη.
  9. Άλλαξε μέτωπο κρατώντας το πόδι με τα δύο χέρια.
  10. Κάνε βήμα και μπροστινό λάκτισμα (πόδι - εκκρεμές).
  11. Λοξό πάτημα στα δεξιά.
  12. Αγκάλιασε τους αγκώνες τυλίγοντας το σώμα.
  13. Πόδι – τσεκούρι.
  14. Λοξό πάτημα στα αριστερά.
  15. Σφίγγοντας γερά τα χέρια.
  16. Το νεαρό λιοντάρι ανοίγει το στόμα / χασμουριέται.
  17. Σύννεφα αριστερά και δεξιά από την κορυφή του κεφαλιού.
  18. Επτά αστέρια.
  19. Ενιαίο μαστίγιο.
  20. Αγκάλιασε τους αγκώνες τυλίγοντας το σώμα.
  21. Κάνε βήμα, αρπαγή με το χέρι.
  22. Κλωτσιά ανεμοστρόβιλος.
  23. Πάτημα.
  24. Ισορρόπησε πατώντας / χτυπώντας το πόδι σαν κανόνι.
  25. Ο μικρός χαμαιλέων κουνάει την ουρά.
  26. Ο μεγάλος γιος / παιδί ανοίγει το στόμα.
  27. Κάνε βήμα, σπρώξε με την παλάμη.
  28. Κάνε βήμα, προώθησε και τις δύο παλάμες των χεριών.
  29. Γύρισε μέτωπο και ανασήκωσε τα χέρια.
  30. Κάνε βήμα.
  31. Σπρώξε με την παλάμη.
  32. Γύρισε μέτωπο και κράτησε ανυψωμένο το πόδι.
  33. Χτύπημα του ποδιού.
  34. Δεξιός αγκώνας – πλάκα.
  35. Ανοίγοντας το πόδι.
  36. Αριστερός αγκώνας – πλάκα.
  37. Το χέρι που ληστεύει από τις τσέπες / Το χέρι - βελονιά.
  38. Το νεαρό λιοντάρι ανοίγει το στόμα / χασμουργιέται.
  39. Σύννεφα αριστερά και δεξιά από την κορυφή του κεφαλιού.
  40. Επτά αστέρια.
  41. Ενιαίο μαστίγιο.
  42. Αγκάλιασε τη γροθιά τυλίγοντας το σώμα.
  43. Κάνε βήμα, αγκάλιασε τη γροθιά.
  44. Χτύπημα του δεξιού ποδιού.
  45. Τρεις ωθήσεις με την αριστερή και δεξιά παλάμη.
  46. Χτύπημα του αριστερού ποδιού.
  47. Τρεις ωθήσεις με την αριστερή και δεξιά παλάμη.
  48. Η πεινασμένη τίγρης επιτίθεται στο φαγητό.
  49. Πάτημα του ποδιού σαν κανόνι στον βυθό της θάλασσας.
  50. Κάνε βήμα, γροθιά Γιάνγκ.
  51. Πυροβόλο όπλο.
  52. Απόλυτος πόνος στην κοιλιακή περιοχή.
  53. Αγκάλιασε τα χέρια τυλίγοντας το σώμα.
  54. Κάνε βήμα, σπρώξε με την παλάμη.
  55. Μισό σύννεφο στην κορυφή, μισό όπλο στην καρδιά / στο στήθος.
  56. Καθισμένος στο βουνό.
  57. Ανταμοιβή.
  58. Το τέλος.

2η φόρμα Γροθιά Μικρός Χείμαρρος (二路小洪拳 - Èr Lù Xiǎo Hóng Quán)

Η 2η φόρμα Γροθιά Μικρός Χείμαρρος (二路小洪拳 - Èr Lù Xiǎo Hóng Quán - Αρ Λου Σιάο Χονγκ Τσουάν) είναι οι βασικές δεξιότητες των μοναχών που επέστρεψαν στον ναό Σαολίν και βασίζονται στις φόρμες Γροθιά Μικρός Χείμαρρος (小洪拳 - Xiǎo Hóng Quán - Σιάο Χονγκ Τσουάν) και Δεκαοκτώ Χέρια του Διαφωτισμένου (罗汉十八手 - Luóhàn Shí Bā Shǒu - Λουόχαν Σι Πα Σόου). Μεταδόθηκε από τον δάσκαλο Τζινγκ Ταν (静襌 - Jìng Dān). Υπάρχουν συνολικά 18 κινήσεις, οι οποίες είναι σύντομες και έχουν έντονη πρακτικότητα.

Στις μεθόδους των ποδιών που χρησιμοποιούνται στη φόρμα είναι το άλμα, το χτύπημα στις μύτες των ποδιών, το πέταγμα, κ.λπ., ώστε ο ρυθμός να είναι σφιχτός και ο ρυθμός δυνατός. Άλλες τεχνικές που εφαρμόζονται είναι το πιάσιμο, το φτερούγισμα, το αγκάλιασμα, το τσίμπημα, η ρίψη, το «σκούπισμα», το σπρώξιμο, η αναπήδηση, η κλωτσιά, η ανατροπή, η κύλιση, κ.λπ. Αυτή η πυγμαχία είναι ευρέως δημοφιλής στις επαρχίες Σάντονγκ (山东 - Shāndōng), Τζιάνγκσου (江苏 - Jiāngsū), Ανχουέι (安徽 - Ānhuī) και Χούαναν (河南 - Hénán). Σύμφωνα με ελλιπή στατιστικά στοιχεία, οι σημερινοί ασκούμενοι αυτής της πυγμαχίας δεν είναι λιγότεροι από 50.000 άτομα. Αυτή η φόρμα οργανώνεται και συντάσσεται σύμφωνα με τις κινήσεις επίδειξης του δασκάλου πολεμικών τεχνών Ντε Γιάν (德炎 - Dé Yán). 

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Άοπλες Φόρμες