Τέχνη 武

1η Φόρμα Πυγμαχίας Έξι Αρμονιών (六合拳 - Liùhé Quán)

Η1ηφόρμαΠυγμαχίας των Έξι Αρμονιών (六合拳 - Liùhé Quán - Λιoxούα Τσουάν)χρονολογείται από τα τέλη της δυναστείας των Γιουάν (元 - Yuán, 1279 - 1368 μ.Χ.) και τις αρχές της δυναστείας των Μινγκ (明 - Míng, 1368 - 1644 μ.Χ.). Φημολογείται ότι καταρτίστηκε από τον μοναχό Σου Να Λούο (许那罗 - Xǔ Nā Luó) του ναού Σαολίν. Η μάχη σώμα με σώμα του διαφωτισμένου δημιουργήθηκε από έναν μαθητή του ναού Σαολίν, τον μετέπειτα δάσκαλο Ντε Γιου (德玉 - Dé Yù) και εκπαιδευτή πολεμικών τεχνών του Αστυνομικού Κολλεγίου της επαρχίας Χουάναν (河南 - Hénán). Για τη διαμόρφωσή της βασίστηκε στην ουσία των δεξιοτήτων της φόρμας Γροθιά του Διαφωτισμένου (罗汉拳 - Luóhàn Quán - Λούοχαν Τσουάν), τις οποίες συνδύασε με τις προσωπικές μαχητικές του γνώσεις. Η διπλή αυτή άοπλη φόρμα αποτελεί μία παραδοσιακή κλασική σκιαμαχία προσχεδιασμένης μάχης στην οποία οι ασκούμενοι μαθητές μαθαίνουν πολλές παλιές και σύγχρονες τεχνικές.

Η 1ηφόρμα Πυγμαχίας των Έξι Αρμονιών εξασκούνταν από τους δασκάλους εκείνης της εποχής, αλλά και από απλούς μαθητές. Κατά την περίοδο της Δημοκρατίας της Κίνας τη φόρμα αυτή εξασκούσαν οι μάχιμοι μοναχοί όπως ο Τζαν Τζουίν (貞俊 - Zhēn Jùn), o Χανγκ Λιν (恒林 - Héng Lín), ο Τζαν Σου (貞緒 - Zhēn Χù) και ο Μιάο Γιου (妙與 - Μiào Υǔ), ενώ ασχολήθηκαν με αυτή και οι σύγχρονοι δάσκαλοι όπως ο Σου Σι (素喜 - Sù Xǐ), Σου Γιουν (素云 - Sù Yún) και Ντε Γκεν (德根 - Dé Gēn). Αργότερα την επιμέλεια ανέλαβε ο μοναχός Ντε Τσιέν (德虔 - Dé Qián). Η φόρμα πλέον είναι ευρέως διαδεδομένη στη Νοτιοανατολική Ασία, την Ιαπωνία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες χώρες.

Η εν λόγω φόρμα διαθέτει σφιχτή δομή, ενώ αποτελείται από έναν συνδυασμό επιθετικών και αμυντικών κινήσεων. Είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των μοναχών Σαολίν. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Μινγκ υπήρχαν πολλοί μοναχοί που εξασκούνταν σε αυτή τη φόρμα και τη δίδασκαν στους μαθητές τους, με αποτέλεσμα η εκμάθησή της να φθάσει σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Τσινγκ (清 - Qīng, 1644 - 1911 μ.Χ.), οι αυτοκράτορες είχαν απαγορεύσει την εξάσκηση των πολεμικών τεχνών από τους πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα. Μια εύλογη εξήγηση για αυτό είναι ότι οι ηγεμόνες φοβούνταν μήπως οι μάχιμοι μοναχοί Σαολίν χρησιμοποιήσουν τις πολεμικές τους ικανότητες για επαναστατικούς σκοπούς. Εξαιτίας αυτής της απαγόρευσης οι κινεζικές πολεμικές τέχνες γνώρισαν εν γένει την παρακμή. Βέβαια, οι μοναχοί Σαολίν σε όλη τη διάρκεια της δυναστείας των Τσινγκ συνέχισαν να εξασκούνται πίσω από τις κλειστές πόρτες του ναού.

Αναφορικά με τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται, αυτές προσιδιάζουν στις μυστικές τεχνικές που αξιοποιούνται στις τακτικές μάχες. Μερικές τεχνικές είναι το στρίψιμο, το πιάσιμο, το κράτημα, η εμπλοκή, η απώθηση, η πτώση, η μεταβολή θέσης, το σπρώξιμο με τον αγκώνα, το πέταγμα, το λάκτισμα και το χτύπημα με τη γροθιά. Επίσης, ορισμένες τεχνικές επίθεσης εναντίον του αντιπάλου είναι η αρπαγή, το «σπάσιμο», το κράτημα και άλλες. Η αποφυγή της επίθεσης του αντιπάλου επιτυγχάνεται με την ολίσθηση, τη διαφυγή, το πιάσιμο, την κραυγή, το κρύψιμο και την υποχώρηση. Όλες οι προαναφερθείσες τεχνικές που εμπεριέχονται στη μάχη σώμα σώμα του διαφωτισμένου έχουν τις ρίζες τους στις επιθετικές και αμυντικές τεχνικές του παραδοσιακού Σαολίν Κουνγκ Φου. Ωστόσο στην εν λόγω φόρμα έχουν ενσωματωθεί και σύγχρονες τεχνικές. Ο συνδυασμός αρχαίων και σύγχρονων, «εξωτερικών» τεχνικών συντελεί στη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού μαχητικού συστήματος σε επίπεδο άμυνας. 

Αλληλουχία κινήσεων:

  1. Θέση ετοιμότητας.
  2. Αρχική θέση.
  3. Σπρώξιμο με τις παλάμες.
  4. Πιέζοντας με τις παλάμες.
  5. Αναπήδηση προς το πρόσωπο με μπροστινή προβολή.
  6. Η δρασκελιά της τίγρης.
  7. Σπρώξιμο με την παλάμη με μπροστινή προβολή.
  8. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  9. Σπρώξιμο με την παλάμη με μπροστινή προβολή.
  10. Αναπήδηση της γροθιάς σε στάση αλόγου.
  11. Σταυρώνεις τις παλάμες ενώ χτυπάς το πόδι.
  12. Χτύπημα με την δεξιά παλάμη.
  13. Χτύπημα με την αριστερή παλάμη.
  14. Χτύπημα με τη γροθιά αριστερά με μπροστινή προβολή.
  15. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
  16. Χτύπημα με τη γροθιά με μπροστινή προβολή.
  17. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  18. Οι γροθιές αναπηδούν σε στάση αλόγου.
  19. Απότομο λάκτισμα - επιστροφή - απότομο λάκτισμα.
  20. Χτύπημα στην κνήμη και το πόδι.
  21. Οριζόντιο χτύπημα προς τα πίσω.
  22. Δεξιό ιπτάμενο χελιδόνι.
  23. Αριστερό ιπτάμενο χελιδόνι.
  24. Αναπήδηση της γροθιάς στο πρόσωπο.
  25. Απόκρουση και χτύπημα μπροστά και προς τα πάνω.
  26. Γαντζωτό λάκτισμα στο πόδι.
  27. Οι αγκώνες κλείνουν μπροστά με μπροστινή προβολή.
  28. Τα χέρια σχηματίζουν το άροτρο σε στάση αρότρου.
  29. Γυρνώντας πίσω για να δεις το φεγγάρι.
  30. Χτύπημα με τη δεξιά παλάμη.
  31. Χτύπημα με την αριστερή παλάμη.
  32. Χτύπημα στα αριστερά με μπροστινή προβολή.
  33. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
  34. Χτύπημα με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
  35. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  36. Οι γροθιές αναπηδούν σε στάση αλόγου.
  37. Το πόδι που κόβει.
  38. Η δρασκελιά της τίγρης - απότομο λάκτισμα.
  39. Πιέζοντας με τη γροθιά.
  40. Στάση ιπτάμενου χελιδονιού με μπροστινή προβολή.
  41. Η γροθιά αναπηδά στο πρόσωπο.
  42. Απόκρουση και χτύπημα μπροστά και προς τα πάνω.
  43. Γαντζωτό λάκτισμα στο πόδι.
  44. Μπλοκ με τον αγκώνα - μπροστινή προβολή.
  45. Τα χέρια σχηματίζουν το άροτρο σε στάση αρότρου.
  46. Γυρνώντας πίσω για να δεις το φεγγάρι.
  47. Χτύπημα με τη δεξιά παλάμη.
  48. Χτύπημα με την αριστερή παλάμη.
  49. Χτύπημα στα αριστερά με μπροστινή προβολή.
  50. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
  51. Χτύπημα με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
  52. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  53. Οι γροθιές αναπηδούν σε στάση αλόγου.
  54. Μπλοκ - απότομο λάκτισμα.
  55. Χτύπημα προς τα πάνω με μπροστινή προβολή.
  56. Απότομο χτύπημα στα γεννητικά όργανα.
  57. Στρίψιμο του χεριού.
  58. Αριστερό ιπτάμενο χελιδόνι.
  59. Η γροθιά αναπηδά στο πρόσωπο.
  60. Απόκρουση και χτύπημα μπροστά και προς τα πάνω.
  61. Γαντζωτό λάκτισμα στο πόδι.
  62. Μπλοκ με τον αγκώνα - μπροστινή προβολή.
  63. Τα χέρια σχηματίζουν το άροτρο σε στάση αρότρου.
  64. Γυρνώντας πίσω για να δεις το φεγγάρι.
  65. Χτύπημα με τη δεξιά παλάμη.
  66. Χτύπημα με την αριστερή παλάμη.
  67. Χτύπημα στα αριστερά με μπροστινή προβολή.
  68. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
  69. Χτύπημα με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
  70. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  71. Οι γροθιές αναπηδούν σε στάση αλόγου.
  72. Μπλοκ με το χέρι - απότομο λάκτισμα.
  73. Χτύπημα με τη γροθιά στα πλευρά.
  74. Στρίψιμο του κεφαλιού.
  75.  Σηκώνοντας τα χέρια και αναπηδώντας τις γροθιές.
  76. Τα χέρια σχηματίζουν το άροτρο σε στάση αρότρου.
  77. Γυρνώντας πίσω για να δεις το φεγγάρι.
  78. Χτύπημα με τη δεξιά παλάμη.
  79. Χτύπημα με την αριστερή παλάμη.
  80. Χτύπημα στα αριστερά με μπροστινή προβολή.
  81. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
  82. Χτύπημα με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
  83. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  84. Οι γροθιές αναπηδούν σε στάση αλόγου.
  85. Μπλοκ με το χέρι - απότομο λάκτισμα.
  86. Χτύπημα στο πόδι - σπρώξιμο με τις παλάμες.
  87.  Γλιστρώντας από την παλάμη - στάση ιπτάμενου χελιδονιού στον αγκώνα.
  88. Αριστερό ιπτάμενο χελιδόνι.
  89. Η γροθιά αναπηδά στο πρόσωπο.
  90. Απόκρουση και χτύπημα μπροστά και προς τα πάνω.
  91. Γαντζωτό λάκτισμα στο πόδι.
  92. Μπλοκ με τον αγκώνα - μπροστινή προβολή.
  93. Τα χέρια σχηματίζουν το άροτρο σε στάση αρότρου.
  94. Γυρνώντας πίσω για να δεις το φεγγάρι.
  95. Χτύπημα με τη δεξιά παλάμη.
  96. Χτύπημα με την αριστερή παλάμη.
  97. Χτύπημα στα αριστερά με μπροστινή προβολή.
  98. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
  99. Χτύπημα με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
  100. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  101. Οι γροθιές αναπηδούν σε στάση αλόγου.
  102. Μπλοκ με το χέρι - απότομο λάκτισμα.
  103. Το χέρι σηκώνεται τρεις φορές.
  104. Στροφή του σώματος - χτύπημα στην κοιλιά.
  105. Χτύπημα στο αυτί με τη γροθιά.
  106. Αριστερό ιπτάμενο χελιδόνι.
  107. Η γροθιά αναπηδά στο πρόσωπο.
  108. Απόκρουση και χτύπημα μπροστά και προς τα πάνω.
  109. Εσωτερικό λάκτισμα.
  110. Μπλοκ με τον αγκώνα - μπροστινή προβολή.
  111. Τα χέρια σχηματίζουν το άροτρο σε στάση αρότρου.
  112. Γυρνώντας πίσω για να δεις το φεγγάρι.
  113. Χτύπημα με τη δεξιά παλάμη.
  114. Χτύπημα με την αριστερή παλάμη.
  115. Χτύπημα στα αριστερά με μπροστινή προβολή.
  116. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
  117. Χτύπημα με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
  118. Αναπήδηση της γροθιάς σε κενή στάση.
  119. Ο ήρωας κάθεται σε στάση αλόγου.
  120. Το τέλος.

 

Τοιχογραφία από την Αίθουσα των Λευκών Μανδύων (白衣殿 - Bái Yī Diàn - Πάι Γι Τιέν)
Τοιχογραφία από την Αίθουσα των Λευκών Μανδύων (白衣殿 - Bái Yī Diàn - Πάι Γι Τιέν)
«Το όνομα της φόρμας περιέχει τρεις έννοιες. Η πρώτη αναφέρεται στις έξι κατευθύνσεις στη φύση, δηλαδή στην ανατολή, τη δύση, τον νότο, τον βορρά, το πάνω και το κάτω. Η δεύτερη αναφέρεται στα έξι μέρη του ανθρωπίνου σώματος, δηλαδή τα χέρια, τα πόδια, τους αγκώνες, τα γόνατα, τους ώμους και τους γοφούς. Η τρίτη αναφέρεται στις εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις που απαιτούνται για τις ασκήσεις πυγμαχίας.»

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Άοπλες Διπλές Φόρμες