Τέχνη 武

1η Φόρμα Γροθιά Μεγάλος Χείμαρρος (大洪拳 - Dà Hóng Quán)

Η1ηφόρμα Γροθιά Μεγάλος Χείμαρρος (大洪拳 - Dà Hóng Quán - Τα Χονγκ Τσουάν)βασίζεται και αποτελεί εξέλιξη της φόρμαςΓροθιά Μικρός Χείμαρρος(小洪拳 - Xiǎo Hóng Quán - Σιάο Χονγκ Τσουάν), έχοντας όμως μεγαλύτερη διάρκεια, εντονότερο ρυθμό και πιο ολοκληρωμένη τεχνική, στοιχεία που δικαιολογούν το όνομα που της έχει δοθεί. Αποτελεί μια παραδοσιακή κινεζική μέθοδος πυγμαχίας. Σύμφωνα με τον μύθο, προέρχεται από το πλαίσιο έξι βημάτων της πυγμαχίας που ασκήθηκε από τον Τζάο Κουάνγιν (赵匡胤 - Zhào Kuāngyìn), τον αυτοκράτορα Τάιζου (太祖 - Tàizǔ) της δυναστείας των Σονγκ (宋 - Sòng, 960 - 1279 μ.Χ.). Όλοι οι ασκούμενοι της πυγμαχίας και των πολεμικών τεχνών Σαολίν ξεκινούν  από την 1ηφόρμα Γροθιά Μεγάλος Χείμαρρος, επομένως είναι γνωστό και ότι «η Γροθιά Χείμαρρος είναι η πηγή όλων των τεχνών».

Στα τέλη της δυναστείας των Τσινγκ (清 - Qīng, 1644 - 1911 μ.Χ.), οι μάχιμοι μοναχοί του ναού Σαολίν ταξίδεψαν βόρεια και νότια του Μεγάλου Ποταμού (大江 - Dà Jiāng - Τα Τζιάνγκ), μέσα και έξω από τα όρια του Σινικού Τείχους. Ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή, κάθε διδασκαλία και κάθε άσκηση ακολουθεί διαφορετικούς κανόνες και έχει μεγαλύτερο ή μικρότερο αριθμό προσθηκών ή αφαιρέσεων. Ανάλογα με τις ιδιαίτερες τεχνικές της κάθε περιοχής, οι μάχιμοι μοναχοί προσάρμοσαν τα στοιχεία της φόρμας δημιουργώντας σταδιακά νέες ρουτίνες. Η φόρμα, ωστόσο, διατηρεί από πάντα την ονομασία «Γροθιά Μεγάλος Χείμαρρος». 

Ένας από τους ασκούμενους που ξεχώρισαν και τελειοποίησαν τη συγκεκριμένη φόρμα ήταν ο Τζανγκ Τζιέν (张监 - Zhāng Jiān) που γεννήθηκε το 1787 και πέθανε το 1865. Ήταν ντόπιος και μόνιμος κάτοικος της επαρχίας Τζιάνγκσου (江苏 - Jiāngsū) στην Κίνα. Στο δέκατο έτος του αυτοκράτορα Τζιάτσινγκ (嘉庆 - Jiāqìng) στη δυναστεία των Τσινγκ (1800), όταν ο Τζανγκ Τζιέν ήταν 14 ετών, σπούδασε για 13 χρόνια κοντά στον Λι Τάι (李泰 - Lǐ Tài), έναν διάσημο δάσκαλο που είχε τελειοποιήσει τη φόρμα Γροθιά Μεγάλος Χείμαρρος. Ο Τζανγκ Τζιέν στάθηκε στο ύψος της εκπαίδευσης του δασκάλου του. Μελέτησε σκληρά και βελτιώθηκε έτσι ώστε η θεωρία, η μέθοδος και η τεχνική να ενσωματωθούν και να κατακτηθούν πλήρως στην εκτέλεση της φόρμας. Αργότερα, ακολούθησε τις οδηγίες του δασκάλου του και πήρε την εξουσιοδότηση να στρατολογήσει μαθητές και να διδάξει πυγμαχία στις επαρχίες Χουάναν (河南 - Hénán) και Ανχουέι (安徽 - Ānhuī), έτσι ώστε η φόρμα Γροθιά Μεγάλος Χείμαρρος να διαδοθεί παντού.

Με το πέρασμα του χρόνου, η νέα μορφή της φόρμας έφτασε πίσω στον ναό Σαολίν για να τη διδαχθούν οι μοναχοί. Λέγεται ότι υπάρχουν συνολικά 13 ρουτίνες, καθεμία με τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές της αρετές. Θεωρείται μία δυναμική και εντυπωσιακή φόρμα που συχνά επιλέγει η ομάδα επίδειξης του ναού Σαολίν να συμπεριλάβει στις παρουσιάσεις - επιδείξεις.

Αλληλουχία κινήσεων:

  1. Προετοιμασία.
  2. Λευκά σύννεφα καλύπτουν την κορυφή.
  3. Στάση βέλους με μονό σταυρό.
  4. Παλάμη και αγκώνας.
  5. Διπλός δισταγμός στα πόδια, διπλό σύννεφο στα άκρα.
  6. Επτά μεγάλα αστέρια / μεγάλο αστέρι.
  7. Μεγάλο μονό μαστίγιο.
  8. Κρατώντας το φεγγάρι στα χέρια.
  9. Τρία κανόνια.
  10. Μεγάλη αναπήδηση.
  11. Διπλός πέλεκυς.
  12. Διπλή γροθιά.
  13. Διπλά σύννεφα στην κορυφή του κεφαλιού.
  14. Επτά αστέρια.
  15. Μονό μαστίγιο.
  16. Καθώς αγκαλιάζεις το φεγγάρι.
  17. Κάνε βήμα, χτύπημα με τη γροθιά.
  18. Τρεις αρπαγές του χεριού.
  19. Γύρισε πίσω και κοίτα το φεγγάρι.
  20. Τρία χτυπήματα του χεριού.
  21. H νεαρή τίγρης περικυκλώνει το κεφάλι.
  22. Ανύψωσε τη γροθιά σαν κανόνι.
  23. Στάση βέλους με μονό σταυρό.
  24. Τυλίγοντας τον αγκώνα.
  25. Κατευθύνσου στην επιφάνεια της άμμου.
  26. Διπλό απόλυτο χέρι.
  27. Δεξιά και αριστερή στροφή του αγκώνα.
  28. Σήκωσε το χέρι σαν κανόνι.
  29. Γράπωμα και με τις δύο γροθιές.
  30. Σταυρωτό βήμα στη βάση.
  31. Διπλή έναρξη (2οξεκίνημα).
  32. Πάτημα του ποδιού.
  33. Χτύπα ελεύθερα με το χρυσό γουδί.
  34. Γροθιά – κανόνι.
  35. Ο χρυσός πετεινός στέκει μοναχός / ανεξάρτητος.
  36. Τρεις περιστροφές των χεριών.
  37. Ο σκορπιός στρέφει το σώμα.
  38. Ψαρεύοντας το φεγγάρι στον βυθό της θάλασσας.
  39. Τρία γραπώματα των χεριών.
  40. Μένοντας και πάλι μόνος.
  41. Το παιδί του δάσους.
  42. Λάκτισμα του ποδιού.
  43. Απόλυτη κλωτσιά.
  44. Τα δύο χέρια κρύβουν το σύννεφο στην κορυφή.
  45. Η μεγάλη τίγρης αγκαλιάζει το κεφάλι.
  46. Ανύψωσε το χέρι σαν κανόνι.
  47. Σταυρωτό βήμα.
  48. Διπλό άλμα και πάτημα με κλωτσιά.
  49. Κάθισε και κάνε το πλαίσιο του βουνού.
  50. Κλείσιμο φόρμας.

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Άοπλες Φόρμες