Iστορία 历史

Σύγχρονοι Δάσκαλοι Σαολίν

«Αυτό που είναι ο δάσκαλος είναι ίσως πιο σημαντικό από αυτό που διδάσκει.»

Ας θυμηθούμε τον δάσκαλο Φου Γιου (福裕 - Fú Yù, 1203 - 1275 μ.Χ.), το «άγιο μικρό παιδί» που είχε την ιδέα της δημιουργίας μιας οικογενειακής γενεαλογίας. Αποφάσισε να μετατρέψει τον ναό Σαολίν σε μια μεγάλη οικογένεια που οι γενιές της να αντέχουν στον χρόνο. Ενσωμάτωσε τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής οικογενειακής γενεαλογίας δημιουργώντας εβδομήντα γενιές βάσει των λέξεων ενός ποιήματος, οι οποίες ξεκινούν ονομαστικά από αυτόν. Καθένας από τους εβδομήντα χαρακτήρες σε αυτό το ποίημα χρησιμοποιείται ως όνομα γενιάς για μοναχούς και μαθητές του Σαολίν. Έτσι, ο ναός Σαολίν μετασχηματίστηκε σε ένα γενεαλογικό δέντρο εξομοίωσης συγγενικών σχέσεων. Εξελίχτηκε σε μια μεγάλη οικογένεια από απογόνους γεμάτη διακλαδώσεις.

Σήμερα υπάρχουν συνολικά έξι γενιές μοναχών που ζουν μαζί στον ναό Σαολίν. Παλιές γενιές μεταφέρουν τη γνώση και τα μυστικά της τέχνης των Σαολίν και τα μεταλαμπαδεύουν στις επόμενες γενιές από καρδιά σε καρδιά και από μυαλό σε μυαλό διατηρώντας ατόφια την ποιότητα και την ιδιαιτερότητα αυτής της μοναδικής και απαράμιλλης ομορφιάς της πολεμικής τέχνης! Έχοντας περάσει τις εξετάσεις των δικών τους δασκάλων έχουν πάρει την άδεια να μεταδίδουν την κουλτούρα και την φιλοσοφία των Σαολίν.

Οι δάσκαλοι των σύγχρονων χρόνων έχουν επωμιστεί ένα μεγάλο έργο που έχει μεν να κάνει με τη διατήρηση και τη διάδοση του αυθεντικού παραδοσιακού Σαολίν Κουνγκ Φου αλλά και με κάτι ακόμη περισσότερο΄ Αν εκλείψουν οι σύγχρονοι δάσκαλοι, θα τελειώσει και η σύγχρονη ιστορία του Σαολίν και θα μείνει ένα αρχαίο σύστημα καταγεγραμμένο σε κάποια βιβλία καταδικασμένο απλά να διαβάζεται από ιστορικούς μελετητές, όμως το Σαολίν είναι προορισμένο σε μια αιώνια ζωή, ένας ολοζώντανος και πάντα σύγχρονος τρόπος ζωής. Είναι άλλο να διαβάζεις και να προσπαθήσεις να εφαρμόσεις κάτι που υπήρξε 500 χρόνια πριν, την εποχή των αλόγων και των σπαθιών και άλλο να βλέπεις τον δάσκαλο σου να το εφαρμόζει στο σήμερα την εποχή των κινητών τηλεφώνων και της τεχνητής νοημοσύνης. Οι δάσκαλοι ζώντας ο καθένας στη γενιά του και αντιλαμβανόμενοι την ουσία του Σαολίν δίνουν νέα πνοή στο Σαολίν και το μεταλαμπαδεύουν πάντα αρχαίο αλλά και πάντα σύγχρονο στις επόμενες γενιές. Ό,τι σταμάτησε να είναι καθημερινότητα σταμάτησε να ζει και για να συνεχίζει να ζει κάτι πρέπει να ζει μέσα από τους ανθρώπους. Αυτή ήταν και η μεγάλη σύλληψη του δασκάλου Φου Γιου και η αποστολή των σύγχρονων δασκάλων που θα γίνουν αργότερα παλαιοί δάσκαλοι και θα δώσουν τη σειρά τους στους νέους σύγχρονους δασκάλους.

«…κατά τις τελευταίες ιδίως δεκαετίες, η έννοια του δασκάλου έχει χάσει πολύ από τη λάμψη της. Οι λόγοι για την επικίνδυνη αυτή κατάσταση είναι πολλοί, και κάποτε δυσδιάκριτοι. Είναι φανερό ότι η εποχή μας, που μήτε έρμα φαίνεται να έχει μήτε αξίες, τον καλό δάσκαλο τον έχει όσο ποτέ ανάγκη…. Αυταπάτες πάντως δε χωρούν: η καλή διδασκαλία απαιτεί από τον δάσκαλο μια προσωπικότητα που να εμπνέει και ένα ήθος που δεν περιγράφεται εύκολα, αλλά αναδύεται με ευκρίνεια από την παρουσία του στην τάξη αλλά και στη ζωή. Για τον τρόπο, τέλος, της διδασκαλίας, για τον οποίο λέγονται και γράφονται πολλά, θα έλεγα ότι ο κανόνας είναι απλός. Ο δάσκαλος πρέπει να φαίνεται ότι κατακτά τη γνώση μαζί με το μαθητή του.» Γιώργος Γραμματικάκης από το «'Ένας αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής.»

Συνέχισε εδώ . . .