Τέχνη 武

Ανακατεύοντας τα Σύννεφα με το Αριστερό και Δεξί Χέρι - 2η Εκτέλεση (左右云手 - Zuǒ Yòu Yún Shǒu)

Ανακατεύοντας τα Σύννεφα με το Αριστερό και Δεξί Χέρι - 1η Εκτέλεση (左右云手 - Zuǒ Yòu Yún Shǒu - Ζουό Γιου Γιουίν Σόου)

  1. O αγκώνας βυθίζεται προς τα κάτω και αριστερά.
  2. Ο αριστερός ώμος χαλαρώνει και χαμηλώνει.
  3. Η ενέργεια Τζιν (勁 - Jìng) συγκεντρώνεται στην κορυφή του κεφαλιού για να οδηγήσει / καθοδηγήσει όλο το σώμα.
  4. Ο δεξιός ώμος χαλαρώνει και χαμηλώνει.
  5. Το βλέμμα είναι στο μεσαίο δάχτυλο του δεξιού χεριού.

Παρόλο που αυτή η στάση έχει περιγραφεί προηγουμένως, θα προσπαθήσουμε εδώ να παρέχουμε επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τις πιο δυσδιάκριτες πτυχές της στάσης αυτής, ώστε να αποδώσουμε μία πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση. Για τον σκοπό αυτόν, ας ξεκινήσουμε επαναλαμβάνοντας τις κινήσεις της ρουτίνας αυτής.

Η κίνηση ξεκινάει κινώντας πρώτα το δεξί χέρι και μετά το αριστερό, έχοντας στο μυαλό ότι ο αριθμός των κινήσεων των χεριών δεν είναι καθορισμένος. Για να ξεκινήσει η κίνηση του δεξιού χεριού, πρέπει πρώτα το αριστερό χέρι να κινηθεί προς τα πάνω, διαφορετικά το αριστερό χέρι δεν «ενεργοποιείται». Η λέξη «ενεργοποίηση» χρησιμοποιείται εδώ με την έννοια της καθοδήγησης, της ενεργοποίησης του μηχανισμού ροής ενέργειας Τσι (氣 - Qì). Αυτό απαιτείται για να παρακινηθεί η συμμετοχή κάθε μέρους του σώματος στην διαδικασία συγκέντρωσης του Τσι, αν και ο στόχος είναι η επίτευξη της άριστης κυκλοφορίας του αίματος.

Όταν το αριστερό χέρι κινείται προς τα κάτω, το δεξί χέρι κινείται προς τα πάνω. Βυθίζοντας την μέση προς τα κάτω ανοίγει η δίοδος μεταξύ του πάνω και του κάτω μέρους του σώματος, διαφορετικά το Τσι όλου του σώματος θα συσσωρευτεί ορμητικά προς τα πάνω, αφήνοντας τα πόδια ασταθή.

Τεντώνουν οι βάσεις των δαχτύλων με δύναμη και τα δάχτυλα κρατιόνται ενωμένα. Όταν το δεξί χέρι κινείται προς τα πάνω, το αριστερό χέρι κινείται προς τα κάτω. Το δεξί γόνατο λυγίζει ελαφρώς. Όταν το αριστερό χέρι κινείται προς τα κάτω, ισιώνει το αριστερό πέλμα στο έδαφος. Σηκώνεται η λεκάνη έτσι ώστε η βουβωνική χώρα να είναι ακάλυπτη όταν κινείται ελαφρώς προς τα μπροστά στην διαδικασία συσσώρευσης ενέργειας. Το αριστερό πόδι ακολουθεί το δεξί χέρι και κάνει ένα εγκάρσιο κυρτό βήμα προς τα δεξιά. Το δεξί γόνατο λυγίζει 5-6 εκατοστά, έτσι ώστε, η βουβωνική χώρα να είναι ακάλυπτη. O αγκώνας κρεμάει προς τα κάτω και το στήθος ρουφιέται ώστε να προταχθεί λίγο το σώμα και να συγκεντρώσει ενέργεια.

Ακολουθώντας την προηγούμενη όρθια θέση του δεξιού χεριού, το αριστερό χέρι τώρα κινείται προς τα πάνω και διαγράφει έναν πλήρη κύκλο, πρώτα προς τα αριστερά και μετά προς τα δεξιά. Όταν το δεξί χέρι ολοκληρώσει την κυκλική του κίνηση, το αριστερό χέρι είναι απαραίτητο να κινηθεί προς τα εμπρός. Η κίνηση του δεξιού χεριού θεωρείται αυτή που οδηγεί στην παραπάνω εικόνα που παρουσιάζεται, μέχρι να σταματήσει στην τελική στάση, σημείο στο οποίο το αριστερό χέρι παίρνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και συγκεντρώνει την δύναμη και το πνεύμα όλου του σώματος, κρατώντας το βλέμμα στο αριστερό χέρι. Όπως το δεξί χέρι με την σειρά του αρχίζει να κινείται προς τα πάνω, το βλέμμα πρέπει να είναι έτοιμο να στραφεί στο δεξί χέρι. Επομένως το βλέμμα πρέπει να είναι έτοιμο να αλλάξει μεταξύ των χεριών , φροντίζοντας να μην συγκεντρώνεται κατευθείαν στα χέρια ούτε στο πλάι, καθώς αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα διάσπαση της προσοχής. Οι κινήσεις των χεριών καθοδηγούνται από την καρδιά και το μυαλό, καθώς  η δύναμη και το πνεύμα εκδηλώνονται μέσω των ματιών. Τα μάτια περιγράφουν την κατάσταση του μυαλού / καρδιάς, οπότε το βλέμμα δεν πέφτει έξω από τα χέρια όταν αυτά αλλάζουν. Το ένα πόδι τοποθετείται πίσω από το άλλο για να αποφευχθεί το φαινόμενο του «διπλού κέντρου βάρους».

Η ανθρώπινη καρδιά είναι σαν την φωτιά, μία ουσία που δεν έχει καθορισμένο σχήμα. Σαν αρχηγός του Γενικού Επιτελείου που διαχειρίζεται τις κινήσεις των τεσσάρων άκρων, η φωτιά της καρδιάς φωτίζει όλη την εικόνα, κατ’ εικόνα του εξαγράμμου Λι (離 - Lí), το σύμβολο του φωτός, της Ανατολής, και της όμορφης δέσμευσης. Οι κινήσεις των χεριών μοιάζουν θυμίζουν την ομορφιά του ήλιου και του φεγγαριού που εναλλάσσονται στον ουρανό κάνοντας όλα τα μυριάδες πράγματα που βρίσκονται κάτω από τον ουρανό να λάμπουν με πνευματική ενέργεια. Οι κινήσεις των ποδιών μοιάζουν με την ομορφιά στα πράσινα λιβάδια και τα παχιά δάση που καλύπτουν την γη γύρω μας. Έτσι το δοχείο είναι πάντα φωτεινό και δεν υπάρχουν γωνίες που δεν φωτίζονται: To αριστερό χέρι φωτίζει την αριστερή πλευρά, ενώ το δεξί χέρι ρίχνει φως στα δεξιά . Συνεπώς, κανείς δεν μπορεί να ξεγελαστεί. Φως σημαίνει επίσης ευκινησία, ένα χαρακτηριστικό που βοηθά κάποιον να αντιδρά στιγμιαία σε μυριάδες πράγματα και καταστάσεις. Αν ο εχθρός πλησιάζει από τα αριστερά , πρέπει η αντεπίθεση να είναι αριστερόστροφη, αν ο εχθρός έρχεται από δεξιά πρέπει η αντεπίθεση να είναι προς τα δεξιά. Λοιπόν, όπως λέει και το ρητό:

«Η πρόληψη είναι καλύτερη από την θεραπεία», ή

«Αν επιθυμείς (να σώσεις την) ειρήνη, να είσαι έτοιμος για πόλεμο».

Διάγραμμα της Στάσης Zuǒ Yòu Yún Shǒu
Διάγραμμα της Στάσης Zuǒ Yòu Yún Shǒu
Εξάγραμμο 離 (Lí - Λι), Φωτιά
Εξάγραμμο 離 (Lí - Λι), Φωτιά
Και τα δύο χέρια κουνιούνται περνώντας από την κεντρική γραμμή: Το αριστερό και το δεξί χέρι εναλλάσσονται διαδοχικά. Αν παρομοιάσουμε αυτήν την χειρονομία στον υλικό κόσμο, η εικόνα που παίρνουμε είναι μιας ρουφήχτρας με κεντρομόλο δύναμη. (Με άλλα λόγια το μοτίβο του Τάι Τσι). Ένας κύκλος έρχεται και ένας κύκλος φεύγει σε διαδοχή. O μηχανισμός των πάνω και των κάτω μερών λειτουργεί ασταμάτητα.

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Τσεν Τάι Τσι - Ρουτίνες