Τέχνη 武

2η Φόρμα (二路 - Èr Lù) - «Γροθιά Κανονιού»

Η δεύτερη άοπλη μορφή Αρ Λου Τσανγκ Τσουάν (二路长拳 - Èr Lù Cháng Quán), επίσης γνωστή ως «Γροθιά Κανονιού» (炮捶 - Pào Chuí - Πάο Τσουέι) του Τάι Τσι Τσουάν (太极 - Tài Jí Quán), είναι μια ρουτίνα του Τάι Τσι που αποτελείται από 42 κινήσεις. Αυτή είναι μία φόρμα που πρέπει να μάθει κανείς στο στιλ Τσεν Τάι Τσι Τσουάν.

Κατά την εκμάθηση των ρουτινών που είναι γνωστές ως Λάο Τζιά («Παλαιά Πλαίσια», 老架 - Lǎo Jià), ο μαθητής μαθαίνει πρώτα μεγάλες, απλές κινήσεις και σταδιακά βελτιώνει τη μορφή και την εσωτερική ευθυγράμμιση.

Ιστορία

Ο Τσεν Τσανγκ Σινγκ (陈长兴 - Chén Cháng Χīng, 1771 - 1853) θεωρείται ο πρώτος που συμπύκνωσε όλες τις ρουτίνες που εφαρμόζονταν προηγουμένως σε δύο βασικές. Ο Τσεν Φα Κούα (陳發科 - Chén Fā Kē, 1887 - 1957), ο διάσημος δάσκαλος που έφερε το στιλ Τσεν Τάι Τσι Τσουάν (陈式太极拳 - Chén Shì Tài Jí Quán - Τσεν Σι Τάι Τσι Τσουάν) στο Πεκίνο στα μέσα του 20ουαιώνα, είχε μάθει αυτό το «Παλιό» και «Μεγάλο» Πλαίσιο. Η ρουτίνα Λάο Τζιά αποτελείται από δύο μορφές: την πρώτη μορφή Γι Λου (一路 - Υī Lù) και τη δεύτερη μορφή Αρ Λου (二路 - Èr Lù). Διδάχθηκε στο χωριό Τσεν από την εποχή του Τσεν Τσανγκ Σινγκ της 14ηςγενιάς δημιουργών αυτών των ρουτινών.

Ο Τσεν Τσανγκ Σινγκ ήταν επίσης διάσημος δάσκαλος του Γιάνγκ Λου Τσαν (杨露禅 - Yáng Lù Chán), ιδρυτή του στιλ Γιάνγκ (杨 - Yáng) Τάι Τσι Τσουάν. Η παραδοσιακή αυτή μακρά ρουτίνα που διαμόρφωσε ο τελευταίος είναι το αποτέλεσμα της προπόνησής του κοντά στον Τσεν Τσανγκ Σινγκ.

Κινήσεις

Λίστα κινήσεων της δεύτερης μορφής Αρ Λου, Λάο Τζιά του στιλ Τσεν.

  1. Χτύπα δυνατά το γουδί.
  2. Κρατώντας το πανωφόρι στη μέση.
  3. Έξι σφραγίσματα και τέσσερα κλεισίματα.
  4. Μονό μαστίγιο.
  5. Χτύπα δυνατά το γουδί.
  6. Γροθιά που προστατεύει την καρδιά.
  7. Περπατώντας πλάγια.
  8. Χτύπα δυνατά το γουδί.
  9. Χτύπημα προς τα κάτω με στρίψιμο του σώματος στο πλάι.
  10. Δείχνοντας τη βουβωνική χώρα.
  11. Χέρι που κόβει.
  12. Αναποδογυρίζοντας τα λουλούδια και κουνώντας τα μανίκια.
  13. Κρυφή γροθιά.
  14. Τράβηγμα της μέσης και χτύπημα με τον αγκώνα.
  15. Ξεδιπλώνοντας τα χέρια στα σύννεφα.
  16. Η γριά παρθένα υφαίνει στον αργαλειό (ή η γριά παρθένα κινείται μπρος - πίσω) 
  17. Ιππεύοντας τον δράκο προς τα πίσω.
  18. Κρυφή γροθιά.
  19. Τυλίγοντας την κροτίδα.
  20. Κρατώντας το κεφάλι του θηρίου.
  21. Φορώντας ένα πλαίσιο.
  22. Αναποδογυρίζοντας τα λουλούδια και κουνώντας τα μανίκια.
  23. Κρυφή γροθιά.
  24. Υποτάσσοντας την τίγρη.
  25. Οι παλάμες σκουπίζουν το φρύδι.
  26. Ο κίτρινος δράκος αναδεύει το νερό τρεις φορές.
  27. Ώθηση με αριστερή κλωτσιά.
  28. Ώθηση με δεξιά κλωτσιά.
  29. Κρυφή γροθιά.
  30. Σαρωτική κίνηση με τα πόδια.
  31. Κρυφή γροθιά.
  32. Γεμάτα χτυπήματα - «κανόνι».
  33. Κρυφή γροθιά.
  34. Διπλό χτύπημα με τον πήχη.
  35. Αριστερό και δεξί χτύπημα με τον πήχη.
  36. Γύρισμα και χτύπημα με τους πήχεις.
  37. Γροθιά κάτω από τα χέρια.
  38. Τράβηγμα της μέσης και χτύπημα με τον αγκώνα.
  39. Χτύπημα με τον αγκώνα.
  40. Χαμηλή γροθιά.
  41. Γύρισμα και χτύπημα με τους αγκώνες.
  42. Χτύπα δυνατά το γουδί.
  43. Κλείσιμο.

 

Το φαινόμενο «διπλού κέντρου βάρους» αναφέρεται στην αρχή ότι όταν το κέντρο βάρους μετατοπίζεται στη μία πλευρά, δηλαδή, αν το βάρος τοποθετείται ουσιαστικά στη μία πλευρά, μπορεί το σώμα να περιστραφεί κατά μήκος αυτού του άξονα και η κίνηση να είναι πιο ρευστή. Αν όμως, υπάρχουν δύο κέντρα βάρους, τότε γίνεσαι στάσιμος. Αυτός είναι και ο κύριος σκοπός των κινήσεων του Τάι Τσι το οποίο δουλεύει σύμφωνα με τις αρχές της φυγόκεντρου ενός «κυκλικού κόμβου». Για αυτό, για να αποφευχθεί το χάσιμο της ισορροπίας, πρέπει ο άξονας να είναι ευθυγραμμισμένος με το πόδι στο οποίο πέφτει το βάρος και να χαμηλώσει το κέντρο βάρους. Αν αντίθετα, το βάρος μοιραστεί και στα δύο πόδια ισομερώς, η κίνηση καθίσταται δύσκολη, λόγω του διπλού κέντρου βάρους, ανεξάρτητα από την αίσθηση ισορροπίας.

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Tάι Τσι Τσουάν (太极拳)