Τέχνη 武

Ξίφος Τα Μο (達摩劍 - Dámó Jiàn)

«Η αρχική θέση είναι απαλή σαν να σχεδιάζετε μία κλωστή και η δύναμη είναι απλώς να αγγίζετε το σώμα.»

Η φόρμα τοΞίφος Τα Μο (達摩劍 - Dámó Jiàn - Τα Μο Τζιέν)δημιουργήθηκεαπό τον Τα Μο (達摩 - Dámó), τον ιδρυτή του ναούΣαολίνκαι τον δάσκαλο Ζονγκ Τσανγκ (宗承 -ZōngChéng).H τέχνη της συγκεκριμένης φόρμαςξεπερνά τη λογική και είναι απρόβλεπτη στην επίθεση. Το σχίσιμο, το μαχαίρωμα, η εκρηκτικότητα, η αλλαγή επίθεσης και άμυνας είναι χαρακτηριστικά της φόρμας.

Αλληλουχία κινήσεων:

  1. Θέση ετοιμότητας.
  2. Αρχική θέση.
  3. Ο μοναχός προσεύχεται στον Βούδα.
  4. Ο μοναχός καίει το θυμίαμα.
  5. Το μυθολογικό πουλί Ροκ τεντώνει τα φτερά.
  6. Γυρίζοντας πίσω για να κοιτάξεις το φεγγάρι.
  7. Ο δράκος βγαίνει από την θάλασσα.
  8. Τρυπώντας την καρδιά.
  9. Οριζόντιο κόψιμο.
  10. Κόβοντας με το ξίφος σε μπροστινή προβολή.
  11. Στριφογύρισμα του ξίφους και κόψιμο.
  12. Ισορροπία στο ένα πόδι.
  13. Ο δράκος ανακατεύει τη θάλασσα.
  14. Κόβοντας με το ξίφος σε μπροστινή προβολή.
  15. Ισορροπία στο ένα πόδι.
  16. Τρύπημα με το ξίφος.
  17. Τα δάχτυλα του χεριού που κρατάει το ξίφος δείχνουν αριστερά.
  18. Το χελιδόνι τρυπάει τα σύννεφα.
  19. Επαναφορά του ξίφους πίσω χαμηλά.
  20. Στριφογύρισμα του ξίφους σε κενή θέση.
  21. Κόβοντας με το ξίφος σε κενή θέση.
  22. Στριφογύρισμα του ξίφους σε κενή θέση.
  23. Δείχνεις τον ουρανό και ξύνεις το έδαφος.
  24. Ο δράκος βγαίνει από τη θάλασσα.
  25. Ο δράκος κουνάει την ουρά του.
  26. Στριφογύρισμα του ξίφους σε κενή θέση.
  27. Πετώντας άμμο με τα πόδια.
  28. Χτύπημα του ξίφους με μπροστινή προβολή.
  29. Ο δράκος κολυμπάει.
  30. Κόψιμο με το ξίφος σε μπροστινή προβολή.
  31. Οριζόντιο κόψιμο.
  32. Τα δάχτυλα του χεριού που κρατάει το ξίφος δείχνουν αριστερά.
  33. Το γόνατο σηκώνεται - Χτύπημα με το ξίφοες προς τα πάνω.
  34. Χτύπημα με το ξίφος από θέση οκλαδόν.
  35. Ο δράκος τυλίγει το σώμα.
  36. Χτύπημα του ξίφους με μπροστινή προβολή.
  37. Στρέψη του σώματος και χτύπημα με το ξίφος.
  38. Χτύπημα του ξίφους με μπροστινή προβολή.
  39. Το γόνατο σηκώνεται - ‘’κλείδωμα’’ του λαιμού.
  40. Mπλοκάροντας το επάνω μέρος της μύτης του σπαθιού σε μια στάση που αγγίζει την πλάτη. 
  41. Χτύπημα του ξίφους με μπροστινή προβολή.
  42. Στριφογύρισμα του ξίφους 3 φορές.
  43. Γυρίζοντας πίσω για να κοιτάξεις το φεγγάρι.
  44. Τα δάχτυλα του χεριού που κρατάει το ξίφος δείχνουν αριστερά.
  45. Στριφογύρισμα του ξίφους 2 φορές.
  46. Χτύπημα με το ξίφος από θέση οκλαδόν.
  47. Ο αετός τεντώνει τα φτερά του.
  48. Κρύβοντας ένα λουλούδι κάτω από τη μασχάλη.
  49. Γυρίζοντας πίσω για να κοιτάξεις το φεγγάρι.
  50. Κρατώντας το ξίφος πίσω αριστερά.
  51. Το ξίφος υψώνεται μπροστά από το σώμα.
  52. Κλείσιμο.
«Σκαλίζοντας σαν κανόνι, σκουπίζοντας και τσακίζοντας, τρυπώντας και συντρίβοντας. Βιαστικά, η σοφία μαχαίρωσε αντανακλαστικά, έβγαλε το φίδι κάτω από το Γιν (阴 - Yīn) και έβγαλε ένα γράμμα. Γυρίζοντας σαν περιστέρι σε μία στιγμή, πηδώντας στον ουρανό σα σύννεφο. Περπατώντας σαν κουνούπια και δράκους και σκύβοντας σαν τίγρεις, με ένα ξίφος να διοικεί και να κινεί χιλιάδες μοναχούς».

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Ένοπλες Φόρμες