Τέχνη 武

Γροθιά Οκτώ Μεθόδων (八法拳 - Bā Fǎ Quán)

Η φόρμα ηΓροθιά Οκτώ Μεθόδων (八法拳 - Bā Fǎ Quán - Πα Φα Τσουάν)δημιουργήθηκε από τον μοναχό Τσιό Γιουέ (秋月 - Qiū Yuè) στις δυναστείες των Τζιν (金 - Jīn, 1115 - 1234 μ.Χ.) και Γιουάν (元 - Yuán, 1279 - 1368 μ.Χ.) με βάση τη φόρμα Πέντε Γροθιές (五拳 - Wǔ Quán - Γου Τσουάν) περιλαμβάνοντας ουσιαστικά τα πέντε ζώα. Το πάτημα της τίγρης, το τρέξιμο της λεοπάρδαλης, το φτερούγισμα του γερανού, η εμπλοκή του φιδιού, το πέταγμα του δράκου και το πέταγμα του χελιδονιού που αλλάζει οκτώ μορφές παρουσιάζονται σε αυτή τη φόρμα.

Μετά την πτώση της δυναστείας των Μινγκ (明 - Míng, 1368 - 1644 μ.Χ.) η δυναστεία των Τσινγκ (清 - Qīng, 1644 - 1911 μ.Χ.) άρχισε να εξαπλώνεται. Οι ηγεμόνες ανησυχούσαν ότι ο λαός των Χαν (漢 - Hàn) θα επέστρεφε στη δυναστεία των Μινγκ και θα στραφεί εναντίον της δυναστείας των Τσινγκ. Εκείνη την εποχή, οι περισσότεροι από τους μοναχούς από τον ναό Σαολίν έφυγαν και ταξίδεψαν σε όλη τη χώρα, στρατολογώντας κρυφά μαθητές για να μεταδώσουν τις τέχνες. Με αυτό τον τρόπο η φόρμα Γροθιά Οκτώ Μεθόδων εξαπλώθηκε στο Σινικό Τείχος όπως και βόρεια και νότια του Μεγάλου Ποταμού (长江 - Cháng Jiāng - Τσανγκ Τζιάνγκ) στην Κίνα.

Θεωρείται μία μοναδική φόρμα με αυστηρή δομή, σφιχτό ρυθμό και ρεαλιστικό σχήμα. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές της συγκεκριμένης φόρμας ανάλογα με τις διαφοροποιήσεις που έκανε ο κάθε δάσκαλος πολεμικών τεχνών στα διάφορα μέρη που διαδόθηκε η φόρμα. Παρ'όλα αυτά όλες οι βασικές τεχνικές της φόρμας διατηρούν το αρχικό στιλ και τα χαρακτηριστικά της. Συντάχθηκε με βάση την επίδειξη κίνησης του μαθητή του δασκάλου από τον ναό Σαολίν Σου Γιουέ (素月 - Sù Yuè).

«Tο άγριο πνεύμα είναι απαλό και άκαμπτο. Ο πίθηκος πιάνει την τίγρη και ορμάει .Το άλογο τρέχει πάνω στο φίδι, χτυπάει σαν μετεωρίτης. Η μέση κινείται σαν φίδι, η προσοχή εστιάζεται στα μάτια, ο εγκέφαλος ενοποιείται με τριακόσιες πινελιές και η συνάντηση με χιλιάδες αλλαγές. Εξάσκηση σκληρά στη Γροθιά Οκτώ Μεθόδων, χρειάζονται είκοσι χρόνια για να ξεχωρίσεις.»

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Άοπλες Φόρμες